RICHTLIJNEN

Spelers en bezoekers houden zich tijdens de voorstelling aan de geldende RIVM richtlijnen.

TOEGANKELIJKHEID

Zijn de voorstellingen te bezoeken in een rolstoel? Zijn er toiletten voor rolstoelgebruikers aanwezig op de locatie?

Zowel de locaties als de ervaring zelf zijn bereikbaar in een rolstoel. We gaan ervan uit dat een eventuele begeleider zelf ook een geldig ticket kan overleggen. We vinden het wel fijn als je, je van te voren even aanmeldt zodat we er rekening mee kunnen houden.

Wat zal ik aandoen?

De ervaringen vinden plaats in grote ruimtes, zoals een loods. We raden daarom aan warme kleding aan te doen en geen naaldhakken te dragen – maar makkelijke schoenen.

Kan ik tijdens de ervaring foto's maken?

Telefoons en camera’s moeten tijdens de voorstelling worden uitgeschakeld.

Moet ik mijn ticket printen?

Geprinte tickets zijn niet nodig, een e-ticket via mobiele telefoon voldoet ook.

Staat u laatkomers toe?

Helaas kunt u de ervaring niet bezoeken zodra deze is begonnen. Bij meerdere speeltijden op een datum kan ons front-of-house team bij voldoende plaats u bij een latere voorstelling indelen – maar dit kunnen we niet garanderen.

DE ERVARING

Is het covid19-proof?

De ervaring speelt zich af in een decor van circa 400m2 waar u vrij rond kunt lopen. Het is dus mogelijk om afstand tot de andere deelnemers te houden en de productie houdt rekening met de dan geldende RIVM regels voor de culturele sector.

Wat is de aanbevolen minimumleeftijd?

12+. Deze ervaring bevat inhoud gerelateerd aan oorlog en geweld. Ouders en verzorgers met kinderen wordt gevraagd hier rekening mee te houden bij het boeken van hun tickets. Iedereen van 16 jaar en jonger moet worden begeleid door een volwassene.

Is er inhoud waar ik voor gewaarschuwd moet worden?

De inhoud is samengesteld door onze collectieonderzoekers die samenwerken met onze partners (zie die pagina op de website). In de ervaring zal geen als schokkend te ervaren materiaal te zien zijn.

IMMERSIEF THEATER

Zijn er stoelen?

Omdat de show een immersieve productie is, zijn er geen zitplaatsen. Je staat en wordt aangemoedigd om door de locatie te bewegen terwijl het verhaal zich ontvouwt. Alle tickets zonder stoelnummers.  Mocht je om welke reden dan ook langere tijd niet in staat zijn om te staan, neem dan contact met ons op zodat de nodige afspraken voor je kunnen worden gemaakt. We werken er hard aan om onze optredens zo toegankelijk mogelijk te maken.

Hoeveel publiek is er per voorstelling?

Maximaal 48 bezoekers per voorstelling.

Hoeveel publieksparticipatie is er?

Je kunt beslissen hoeveel je bij de ervaring betrokken bent, deel wilt uitmaken van de actie of het verhaal voor je zien ontvouwen. Voel je vrij te communiceren als je je daar comfortabel bij voelt bent. Als je liever vanaf de zijlijn observeert, is dat ook goed.

BOEKINGEN

Hoeveel kost een ticket en worden er kortingen gehanteerd?

De ticketprijzen zijn terug te vinden via de onderstaande button. Helaas hanteren we geen kortingsprijzen.

BEKIJK TICKETS

Ik heb een ticket gereserveerd maar heb geen online ticket ontvangen.

Stuur een mail naar info@opklompendoordedessa.nl met daarin je naam en telefoonnummer dan zoeken we je ticket terug en sturen het opnieuw. Controleer vooraf of je ticket mogelijk in je spam terecht is gekomen.

Ik heb betaald maar ben mijn online ticket kwijtgeraakt.

Stuur een mail naar info@opklompendoordedessa.nl met daarin je naam en telefoonnummer dan zoeken we je ticket terug en sturen het opnieuw. Controleer vooraf of je ticket mogelijk in je spam terecht is gekomen.

Kan ik mijn boeking omzetten naar een andere datum?

Stuur een mail naar info@opklompendoordedessa.nl met daarin je naam en telefoonnummer, dan nemen we contact met je op voor de omboeking naar een andere datum.

Als ik onverhoopt de voorstelling niet kan bezoeken, krijg ik dan mijn geld terug?

Omdat het opzetten van een grote productie als ‘Op klompen door de dessa’ een grote investering vraagt geven we na een bestelling helaas geen geld terug. Wel kunnen we samen naar een alternatieve datum kijken.

Kan ik tickets ook telefonisch of per mail bestellen?

De tickets zijn alleen via onze webshop te bestellen. Voor groepsarrangementen kun je contact opnemen via het contactformulier.

SPEELTIJDEN

Hoe laat moet ik uiterlijk aanwezig zijn?

We vragen je uiterlijk een kwartier van tevoren je ticket te laten scannen door één van onze medewerkers.

Hoe lang duurt de voorstelling?

De voorstelling duurt circa 65 minuten. 

Kan ik de voorstelling eerder verlaten?

Als je de ervaring eerder wilt verlaten, kun je een van onze medewerkers aanspreken die je naar de uitgang zullen begeleiden.

ETEN & DRINKEN

Kan ik eten en drinken meenemen tijdens de ervaring?

Het is tijdens de voorstelling niet toegestaan zelf meegebracht eten en/of drinken te nuttigen.

Is er eten en drinken op de locatie aanwezig?

Per locatie is er mogelijk bij de bar een consumptie te krijgen. Bij de voorstellingen in Leeuwarden zit een consumptie na afloop bij de toegangsprijs in.

CONTACT MET DE MAKERS

Hoe leg ik contact met (een van) de makers?

Stuur een mail naar info@opklompendoordedessa.nl en stel je vraag aan de makers.

Heb je andere vragen, klachten en/of complimenten?

Stuur gerust een mail naar info@opklompendoordedessa.nl en we beantwoorden je vraag uiterlijk binnen 3 werkdagen.